1 DEFINICJE
- Ilekroć w Regulaminie użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych dużymi literami, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego:
CENA PRODUKTU - wyrażona w złotych polskich wartość brutto produktu wskazana w Sklepie Internetowym conbest.pl , zawierająca stawkę należnego podatku VAT;
CONBEST - Conbest Sp. z o.o. Firma Inżyniersko-Handlowa, siedziba: ul. Obrońców Modlina 16, 30-733 Kraków, dane dotyczące wpisu w rejestrze handlowym: Sąd Rejonowy Kraków Śródmieście, XI Wydział Gospodarczy
KRS: 0000030856, NIP: 679-008-54-64, podmiot prowadzący Platformę oraz realizujący dostawę Zamówienia na warunkach określonych w Ogólnych warunkach użytkowania i kontraktowania Platformy conbest.pl;
KLIENT - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która ukończyła 18 lat, na rzecz, której mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą jako konsument;
KOSZYK – elektroniczny formularz Zamówienia znajdującego się w Sklepie Internetowym conbest.pl umożliwiający wybór Produktów, podgląd składanego Zamówienia i jego modyfikację;
ŁĄCZNY KOSZT ZAMÓWIENIA - Cena Produktów, dodanych przez Klienta do Koszyka, powiększona o koszty dostawy oraz inne koszty, jeżeli występują i zostały podane do wiadomości Klienta oraz pomniejszona o ewentualne rabaty, do której zapłaty zobowiązany będzie Klient dokonując zakupów w Sklepie Internetowym conbest.pl;
PLATFORMA – narzędzie technologiczne umożliwiające sprzedaż detaliczną Produktów prowadzone przez conbest.pl
REGULAMIN - niniejszy dokument, stanowiący integralną część Umowy Sprzedaży;
SKLEP INTERNETOWY conbest.pl – przestrzeń internetowa wykorzystująca Platformę celem zawierania Umów Sprzedaży;
SPRZEDAWCA - Conbest Sp. z o.o. Firma Inżyniersko-Handlowa, siedziba: ul. Obrońców Modlina 16, 30-733 Kraków, dane dotyczące wpisu w rejestrze handlowym: Sąd Rejonowy Kraków Śródmieście, XI Wydział Gospodarczy
KRS: 0000030856, NIP: 679-008-54-64, REGON 003917443, kapitał zakładowy 50,400 zł, w całości wpłacony, tel. +48 12 261 05 00, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
UMOWA SPRZEDAŻY - umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, zawarta na odległość (w rozumieniu ustawy z dn. 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta), za pośrednictwem Sklepu Internetowego conbest.pl, pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, dotycząca sprzedaży Produktów;
ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży, określające rodzaj i liczbę Produktów, które Klient chce kupić w Sklepie Internetowym conbest.pl, stanowiące ofertę Klienta w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego oraz zawierające dane Klienta konieczne do zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży; - Wszystkie definicje mają to samo znaczenie bez względu na to, czy zdefiniowane pojęcie użyte zostało w liczbie pojedynczej czy mnogiej.
- Wszelkie załączniki do niniejszego Regulaminu stanowią jego integralną część.
§ 2 UMOWA SPRZEDAŻY
- Złożenie Zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca przesyła Klientowi potwierdzenie Zamówienia, które stanowi jedynie potwierdzenie otrzymania przez Sprzedawcę Zamówienia (oferty Klienta) i nie stanowi jeszcze oświadczenia woli zawarcia Umowy Sprzedaży przez Sprzedawcę (nie stanowi oświadczenia o przyjęciu oferty).
- Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia sprzedaży Produktów na podany przez Klienta adres e-mail (otrzymanie przez Klienta oświadczenia woli o przyjęciu oferty przez Sprzedawcę).
- Zobowiązania Klienta wynikające z Umowy są wykonane z chwilą uiszczenia na rzecz Sprzedawcy ostatecznego Łącznego Kosztu Zamówienia.
- Świadczenie Sprzedawcy wynikające z Umowy jest spełnione z chwilą dostarczenia Klientowi Produktów zgodnie z Zamówieniem.
§ 3 DOSTĘPNOŚĆ PRODUKTÓW
- Pomimo dołożenia należytej staranności, Sprzedawca nie może zagwarantować stałej dostępności Produktów prezentowanych w Sklepie Internetowym conbest.pl. Informacje o Produktach podane na stronie internetowej Sprzedawcy stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Nie stanowią one oferty ani zapewnienia Sprzedawcy w zakresie dostępności Produktów.
- W przypadku braku dostępności Produktów, objętych Zamówieniem złożonym przez Klienta, Klientowi zostanie dostarczone Zamówienie tylko z Produktami aktualnie dostępnymi.
- W przypadkach opisanych w niniejszym paragrafie Łączny Koszt Zamówienia ulegnie odpowiednio zmniejszeniu o wartość niedostępnych Produktów.
§ 4 CENY PRODUKTÓW ORAZ ŁĄCZNY KOSZT ZAMÓWIENIA
- Ceny Produktów w Sklepie Internetowym conbest.pl mogą różnić się od cen Produktów w oferowanych przez firmę CONBEST inną drogą. Ceny Produktów prezentowane w Sklepie Internetowym conbest.pl obowiązują Klienta dokonującego zakupów w Sklepie Internetowym conbest.pl.
- O ile nie są opisane inaczej, ceny Produktów zamieszczone w Sklepie Internetowym conbest.pl są cenami brutto. Ceny Produktów brutto zawierają wszelkie cła i podatki, w tym podatek VAT, nie zawierają natomiast kosztów dodatkowych, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży w tym kosztów dostawy, wskazanych przy składaniu Zamówienia w Sklepie Internetowym conbest.pl. Wszystkie Ceny Produktów oraz Łączny Koszt Zamówienia podawane są w złotych polskich.
- Wszelkie dodatkowe koszty, w tym koszt dostawy, składające się na Łączny Koszt Zamówienia widoczne będą w Koszyku, przed złożeniem Zamówienia.
§ 5 ODPOWIEDZIALNOŚĆ, REKLAMACJE I ZWROTY (ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY)
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi Produkt będący przedmiotem Umowy Sprzedaży wolny od wad.
- Sprzedawca odpowiada względem Klienta będącego Konsumentem, jeżeli Produkt sprzedany na podstawie Umowy Sprzedaży ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
- Do postępowania reklamacyjnego zastosowanie znajdują przepisy art. 556 i nast. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Sprzedawca korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r., o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
- szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej; (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
I. REKLAMACJE
- Wszelkie reklamacje dotyczące realizacji Zamówienia, zakupionych Produktów w Sklepie Internetowym conbest.pl mogą być zgłaszane bezpośrednio na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. +48 12 261 95 00 (opłata za połączenie według taryf/cenników operatorów).
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Produktu Klientowi. Klient może zażądać usunięcia wady lub wymiany Produktu na wolny od wad w ciągu roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu poprzednim. W terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim Klient może złożyć również oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży albo obniżeniu Ceny Produktu z powodu wady Produktu. Jeżeli Klient zażądał wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży albo obniżeniu Ceny Produktu rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Produktu lub usunięcia wady.
- Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania reklamacji, ustosunkuje się do niej. W przypadku uznania reklamacji, Klient uzyskuje informację w jaki sposób została rozpatrzona reklamacja w szczególności czy reklamowany Produkt zostanie wymieniony czy nastąpi zwrot pieniędzy.
- W razie potrzeby, Sprzedawca ma prawo zażądać od Klienta wykonującego uprawnienia z tytułu rękojmi zwrotu wadliwego Produktu, chyba, że Sprzedawca uzna, że w sprawie wystarczające jest dostarczenie innego dowodu na wadliwość Produktu np. zdjęcia Produktu na co Klient wyrazi zgodę.
- Sprzedawca nie ma obowiązku dostarczenia Klientowi zastępczego towaru na czas trwania procedury reklamacyjnej.
- Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Klient może żądać:
- usunięcia wady lub
- wymiany Produktu na wolny od wad lub
- obniżenia ceny lub
- zwrotu pieniędzy (oświadczenie o odstąpieniu od umowy).
- W przypadku żądania wymiany Produktu na wolny od wad albo usunięcia wady Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową Produktu wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe, albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
- W sytuacji gdy Klient zażąda obniżenia Ceny Produktu albo odstąpi od Umowy Sprzedaży, Sprzedawca może wymienić Produkt na wolny od wad lub wadę usunąć, o ile nastąpi to niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Powyższe nie ma zastosowania w razie gdy zamówiony Produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady.
- Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji poprzez zwrot płatności, Klient otrzymuje zwrot należności w tej samej wartości oraz formie płatności, jaka widnieje na paragonie fiskalnym. Zwrot uwzględnia wszystkie rabaty otrzymane przy zakupie.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność Produktu z umową, gdy Klient w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności z umową wiedział.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady, gdy Produkt nie spełnia wyłącznie indywidualnych, subiektywnych odczuć lub oczekiwań Klienta np. Produkt nie odpowiada preferencjom estetycznym Klienta.
- Reklamacje dotyczą uprawnień Konsumentów z tytułu rękojmi za wady i określone są w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny.
II. ZWROTY (ODSTĄPIENIE OD UMOWY)
- Klient ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument objął Produkt w posiadanie. Do zachowania ww. terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży przed jego upływem.
- Klient może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży poprzez dołączenie go do zwracanego Produktu lub przesłanie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- W przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy Sprzedaży, Umowę Sprzedaży uważa się za niezawartą.
- Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży powinno zawierać informację jakich zamówionych Produktów dotyczy odstąpienie od Umowy Sprzedaży oraz dowód, że zakup został dokonany w Sklepie Internetowym conbest.pl. W związku z tym Sprzedawca rekomenduje dołączenie do zwracanych Produktów dowodu zakupu (np. paragonu fiskalnego) lub jego kopii, a także podanie numeru Zamówienia.
- Sprzedawca rekomenduje skorzystanie z formularza odstąpienia od Umowy Sprzedaży, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, ale nie jest to obowiązkowe.
- Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego w związku z Umową Sprzedaży płatności, w tym koszty dostawy. Za zwrócone Produkty Klient otrzymuje ich równowartość tożsamą z kwotą na przedłożonym dowodzie zakupu. Klient ponosi bezpośrednie koszty związane ze zwrotem Produktów.
- Klient ma obowiązek zwrócić Produkt (lub Produkty) objęte odstąpieniem Sprzedawcy lub przekazać osobie upoważnionej przez Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Zwracane Produkty należy odesłać na adres firmy CONBEST.
- Bezpośrednie koszty zwrotu Produktu (lub Produktów) ponosi Konsument.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności otrzymanych od Konsumenta niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Sprzedawca ma prawo do powstrzymania się od zwrotu płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktów od Konsumenta.
- Zwrot Produktów powinien nastąpić w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów. Zwracany Produkt powinien być kompletny.
- Przy zwrocie Produktu/ów w wyniku odstąpienia Klienta od Umowy, Sprzedawca uprawniony jest do zbadania stanu Produktu/ów. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów.
- Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:
- w której przedmiotem świadczenia jest produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia, w także produkty wymagające chłodniczych lub mroźniczych warunków przechowywania;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- Niniejsza część Regulaminu „Zwroty (Odstąpienie od Umowy)” dotyczy uprawnień Konsumenta w związku z wykonaniem przez niego prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość i określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 6 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji w Sklepie Internetowym conbest.pl.
- Do spraw uregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się prawo polskie, chyba, że co innego wynika w przepisów prawa bezwzględnie obowiązujących.
- Klienci mogą w każdym czasie uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w Sklepie Internetowym conbest.pl.
- Jeżeli jedno z postanowień niniejszego Regulaminu przestanie obowiązywać wskutek zmian przepisów prawa lub orzeczenia sądu, nie ma to żadnego wpływu na ważność i przestrzeganie pozostałych postanowień Regulaminu.
- Wszelkie wątpliwości wynikające z interpretacji Regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający zgodność Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Wszelkie spory pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem, które nie zostaną rozstrzygnięte polubownie, będą rozstrzygane przez właściwe sądy powszechne w Polsce, chyba, że co innego wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jednostronnego dokonywania zmian niniejszego Regulaminu. Sprzedawca poinformuje Klientów o zmianach niniejszego Regulaminu, poprzez zamieszczenie ujednoliconego tekstu Regulaminu w Sklepie Internetowym conbest.pl. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie 14 dni od dnia ich opublikowania. Zmiany Regulaminu pozostają bez wpływu na Umowy Sprzedaży zawarte zgodnie z Regulaminem.
- Wszelkie umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.